Magnesiumolie kopen?
Magnesium olie is een hoog geconcentreerde vloeistof van magnesiumchloride. Magnesiumolie is een zeer effectief geneesmiddel die u kunt inzetten bij veel verschillende soorten gezondheidsklachten zoals stress, spierpijn, gewrichtspijn en bij huidproblemen
0 producten
Geen producten gevonden

Magnesium olie

Magnesium olie is een hoog geconcentreerde vloeistof van magnesiumchloride, opgelost in gedemineraliseerd water. Omdat de vloeistof ietwat olieachtig aanvoelt wordt het in de volksmond magnesiumolie genoemd.

Wat is magnesium olie?

De magnesiumolie wordt na het aanbrengen via de haarzakjes en poriën van de huid opgenomen. Dit gebeurt al binnen slechts een aantal minuten. De aangebrachte magnesium komt daarmee direct in de bloedbaan en onderliggende cellen terecht. Des te sneller de magnesium wordt opgenomen, hoe eerder het uw lichaam meer energie geeft. Daarnaast helpt de magnesiumolie om de spieren te ontspannen bij bijvoorbeeld spierkrampen of knopen in de nek, rug of schouderbladen. Magnesiumolie kan ook voor pijnverlichting zorgen bij bijvoorbeeld (sport)blessures.

Onze magnesium olie is goed voor uw gezondheid, zeker wanneer u last heeft van magnesiumtekort. Het gebruik van magnesiumolie helpt om het tekort aan dit belangrijke mineraal te voorkomen. Onze magnesium olie is afkomstig uit de meest zuivere bron en bevat maar liefst 31% magnesium afkomstig van natuurlijke bronnen. Wij van de Boer Dental kiezen ervoor om uitsluitend de beste magnesium olie in ons assortiment op te nemen. De magnesiumolie bevat de hoogst mogelijke concentratie in water opgeloste magnesiumchloride. Wij zullen dus ook nooit overbodige ingrediënten aan onze producten toevoegen. Dit zorgt ervoor dat we de zuiverheidsgraad zo hoog mogelijk weten te houden.

Waar is magnesiumolie goed voor?

Magnesium olie is een zeer effectief geneesmiddel die u kunt inzetten bij veel verschillende soorten gezondheidsklachten. Veel gebruikers kiezen ervoor om magnesium olie te gebruiken bij klachten als stress, spierpijn, gewrichtspijn en bij huidproblematiek. Daarnaast herstelt de magnesium olie uw lichamelijke magnesium balans.

Magnesiumolie kunt u op verschillende plekken van het lichaam aanbrengen. De beste plaatsen om magnesium olie aan te brengen zijn op de voeten, onder de oksels en rondom uw buik. Bij spierkrampen of spierknopen is het raadzaam om de magnesiumolie ook hier aan te brengen en daarmee te behandelen.

Voordelen magnesium olie

Magnesium is een van de meest belangrijke mineralen die ons lichaam nodig heeft. Afhankelijk van de plaatsen op het lichaam waar de magnesium extra hard nodig is, kunt u de magnesiumolie aanbrengen. De belangrijkste voordelen magnesiumolie hebben we hieronder voor u opgeschreven:

• Geschikt voor uitwendig gebruik (wordt opgenomen via de huid)
  • Hoog geconcentreerde magnesiumchloride (31%)
  • Lokaal aan te brengen op de huid en gewrichten
  • Zorgt voor een effectieve aanvulling van het magnesiumgehalte in uw lichaam
  • Eenvoudig te doseren dmv handige flacon
  • Voorkomt en bestrijdt spierpijn en spierkrampen
  • Uitermate geschikt voor na het sporten
  • Werkt tegen een burn-out klachten en depressiviteit
  • Verbetert uw slaapkwaliteit
  • Helpt tegen diverse klachten zoals hoofdpijn en migraine

Bij de Boer kunt u kiezen uit verschillende magnesiumolie producten. De magnesiumolie is namelijk verkrijgbaar in verschillende flacons. Daarnaast is er ook magnesium spray verkrijgbaar. Met deze magnesium olie spray kunt u de vloeistof nog beter doseren dan bij normale flacons magnesiumolie.

De werking van magnesiumolie

Magnesium is een mineraal wat op twee manieren door het lichaam kan worden opgenomen. Oraal (inname via de mond), of via de huid (uitwendig gebruik). Magnesium olie is geschikt voor uitwendig gebruik en dient op de huid te worden aangebracht. Magnesium olie wordt om die reden veel gebruikt voor de behandeling van spierpijn en spierkrampen, gewrichtspijn en bij huidproblemen. Wilt u de magnesium liever innemen in plaats van aanbrengen op de huid? Dan kunt u ervoor kiezen om magnesium tabletten te slikken of magnesium poeder op te lossen in water.

De bijwerkingen van magnesiumolie

Mogelijk heeft u al het een en ander gelezen over het gebruik van magnesiumolie. Op het internet is ook veel te lezen over de bijwerkingen van magnesium olie. In sommige gevallen kan er een prikkelend gevoel optreden wanneer u de magnesiumolie aanbrengt op de huid. Magnesium heeft namelijk een verwijdend effect op de bloedvaten. De huid kan hierdoor ietwat rood en warm worden. Hierdoor ontstaat er een prikkelend of jeukend gevoel. Dit is niet schadelijk en niks om u zorgen over te maken. Het is juist een teken dat de magnesiumolie inwerkt.

Daarnaast kan er zogenaamde herstelpijn optreden wanneer u magnesiumolie gebruiken gaat. Mensen die al langere tijd een magnesiumtekort hebben gehad en extra magnesium gaan innemen of aanbrengen, kunnen last krijgen van herstel pijn. U kunt dan last krijgen van klachten zoals hoofdpijn en zenuwpijn. Wees niet ongerust wanneer u deze klachten ervaart. In de meeste gevallen zullen de klachten na een aantal dagen afnemen en zult u merken dat de extra magnesium zijn werk begint te doen. Hoe lang dit duurt is afhankelijk van veel verschillende factoren. Mochten de klachten na een aantal weken onverminderd aanhouden is het raadzaam om te overleggen met uw huisarts en tot die tijd te stoppen met de magnesium suppletie.

Tot slot kan er bij het gebruik van magnesium olie een verlaging van bloeddruk optreden. Uit verschillende onderzoeken is namelijk gebleken dat magnesium een bloeddrukverlagend effect heeft. Voor mensen met een hoge bloeddruk is dit uiteraard een mooi bijeffect. Echter dient u voorzichtig te zijn met magnesium olie en andere hooggeconcentreerde magnesium producten wanneer u een zeer lage bloeddruk heeft (bovendruk < 90 en onderdruk< 60). Door magnesium olie kunnen symptomen die een lage bloeddruk met zich meebrengen tijdelijk verergeren. Symptomen die bij een lage bloeddruk horen zijn misselijkheid, duizeligheid en/of licht in het hoofd zijn. In principe is dit niet zorgwekkend, maar het is wel raadzaam om uw dosering hierop aan te passen. U kunt de magnesium olie dan in kleinere hoeveelheden of minder vaak aanbrengen. U kunt de magnesium olie eventueel ook verdunnen met water, of een minder geconcentreerde variant te kiezen. Dit is een magnesium olie met een lager magnesiumgehalte.

Goed om te weten is dat magnesium een lichaamseigen stof is. Lichaamseigen stoffen worden verstaan als stoffen die het lichaam uit zich zelf maakt. Bij een normale en juiste dosering is het gebruik van magnesiumolie dan ook niet gevaarlijk. Op al onze magnesium olie producten staat de aan te raden dosering op het etiket of op de verpakking. Zo weet u ten alle tijden welke dosering u dient te nemen om de positieve gezondheidseffecten te ervaren.

Gebruik magnesiumolie

Magnesiumolie kunt u het beste in regelmatige perioden gebruiken. Hierdoor blijft de magnesium balans in uw lichaam stabiel. Magnesiumolie kunt u het best aanbrengen op de voeten, onder de oksels of rondom de buikstreek. Op deze plaatsen kan het lichaam de magnesium namelijk het beste opnemen. Zorg ervoor dat u de vloeistof goed inwrijft nadat u het op de huid heeft aangebracht. Inwrijven kan de opname van de magnesium aanzienlijk verbeteren.

Gebruik onderstaande richtlijnen voor het effectief gebruiken van magnesiumolie:

• Gebruik dagelijks ongeveer 3 ml magnesium olie
  • 3 ml magnesiumolie staat gelijk aan een grote theelepel, of 15-20 sprays wanneer u een sprayflacon gebruikt.
  • Laat de magnesiumolie minimaal 10 minuten inwerken
  • Breng de magnesiumolie bij voorkeur aan op voeten, oksels of de buikstreek
  • Breng de olie bij voorkeur op een verwarmde huid. Bijvoorbeeld na het douchen of na inspanning. Bij een verwarmde huid staan de poriën meer open wat de opname verbetert

Magnesium olie kopen bij de Boer

Bij de Boer Dental vindt u verschillende soorten magnesium olie. De olie is verkrijgbaar in verschillende flacons van bijvoorbeeld 100 ml, 500 ml en 1 liter. Tevens zijn de magnesiumolie producten ook verkrijgbaar met handige sprayflacon. Ons assortiment omvat uitsluitend de meest zuivere vorm van magnesium olie en wordt gemaakt van de hoogste kwaliteit natuurlijke magnesium. Magnesium olie bestellen tegen de scherpste prijzen doet u bij de medische specialist. Wilt u magnesiumolie kopen, maar heeft u nog vragen over een van onze producten of de werking ervan? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen u graag verder.

Mijn account
Registreren
Maak bestellen nóg makkelijker!
  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen
Registreren
Inloggen
Or sign up here
Favorites
U heeft geen items in uw lijst.
Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Ga verder met winkelen
Filters